Samen openen we het nieuwe jaar

Ook deze december staat wij, Erik en Klaas van Wendel, even stil bij alles wat we dit jaar hebben gedaan en bereikt. Het was een pittige start door de lockdown die in december 2020 werd afgeroepen. Dit was voor ons allen sterk schakelen. Want wat was er nog mogelijk in onze vestigingen, hoe pakten we klantbezoeken aan of hoe gaven we les aan onze kinderen terwijl we ook aan het werk waren? Een petje af voor iedereen, voor de inzet en de drijvende kracht om er (bij VWC) het beste van te blijven maken.

Unieke start van het jaar

Door deze maatregelen hadden we ook een unicum in de geschiedenis van VWC: de eerste digitale nieuwjaarsbijeenkomst. Samen eten en bijpraten, dat moest er in blijven. Daarom had iedereen thuis een eigen borrelpakket, zodat we gezamenlijk het nieuwe jaar in konden luiden. Tevens werd dit jaar gestart met het fietsplan, dat voor al onze collega’s beschikbaar is. We zijn blij om te zien dat er al goed gebruik van is gemaakt en we wensen jullie veel plezierige kilometers!

Uit deze, toch wat vreemde, start kwam ook een gaaf project tot stand. Hoewel de maatregelen voor veel ondernemingen roet in het eten gooiden, wilden wij het makkelijker maken. Een tijdslot voor winkels hoefde namelijk geen administratieve rompslomp te worden dankzij uwonlinewinkelstraat.nl. Fantastisch om te zien hoe dit is opgepakt en hoe dit resulteerde in een platform voor Batavia Stad. Hiermee zijn we ook in de krant verschenen. De Stentor plaatste zowel in maart en augustus een artikel over de mogelijkheden.

Samen werken

Naast projecten, gebeurde er ook op de werkvloer een aantal dingen. We hebben stappen gezet door extra parkeerplaatsen te creëren voor de medewerkers van VWC Genemuiden en is de supportafdeling verbouwd. Alle mannen zitten nu samen in een kantoor, zodat het eenvoudiger is om te schakelen en elkaar te helpen. Naast de letterlijke verbouwing en daarmee verhuizing van een aantal collega’s en hun werkplekken, is er bij IT ook een wisseling in teamleiders geweest. Deze vacature werd intern ingevuld. Mede door deze wisseling creëerden we ook een nieuwe functie, die van Technisch Adviseur. Vanuit deze rol wordt er gewerkt aan kwaliteit van onze ICT dienstverlening en wordt er aan de voorkant van een offertetraject technisch geïnventariseerd en geadviseerd.

Ook een leuk feitje is dat we dit jaar maar liefst acht stagiairs hebben mogen ontvangen. Niet alleen hebben zij van ons geleerd, wij ook weer van hen. Met het aannemen van nieuwe kandidaten of het opnieuw invullen van functies, willen we ons sterker maken. Voor onszelf, maar ook om nog betere prestaties voor onze klanten neer te kunnen zetten.

Zichtbaar aanwezig

En goede prestaties, die hebben we dit jaar zeker neergezet. We kunnen ze niet allemaal bij langs, maar er waren er meer dan genoeg om bij stil te staan. Intern zagen we leuke initiatieven ontpoppen. Zo werd er een papieren domino opgesteld in vestiging Kampen (een van de eerste en echte VWC-video’s!), is er een tutorial over de werking van FM Module opgenomen en hebben we een officieel lookbook voor Kantoorinrichting. Ook werd er door onze detectives de iPhone van een van onze klanten gevonden. Daarnaast hielden we ons eerste event in dik twee jaar tijd, de rijdende roadshow van afgelopen november. Dit organiseerden we samen met een leverancier, waarbij we ook stil stonden wat we als VWC allemaal nog meer kunnen betekenen voor onze klanten. Zo was er een live demo van FM Module, lieten we de mogelijkheden van Xelion 8 zien en konden klanten onze ingerichte Experience Center bekijken. Ook werden hier nieuwe toekomstbestendige printers geshowd. Deze multifunctionals zijn een innovatie op printgebied en ook nog beter voor het milieu.

Tijdens het event werd er op locatie advies gegevens aan de bezoekers, iets waar we graag aan meewerken. Daarom blijft er ook maandelijks online een blog verschijnen. Van verschillende collega’s met verschillende achtergronden en verschillende thema’s. Van kantoorartikelen tot cybercriminaliteit, van camera’s en AV oplossingen tot werkplekken en (on)bereikbaarheid. De kennis die we hebben, delen we graag. Op deze manier laten we zien dat we dé kennispartij voor onze klanten zijn, zoals we ook in onze missie hebben omschreven.

Fijne geschenken

En niet alleen met kennis staan we voor onze klanten klaar. We stonden dit jaar ook weer met presentjes voor de deur van onze klanten. Dit startte in maart tijdens de Wereld Back-up Dag met een kluisje met popcorn. In juni ging ook dit jaar helaas de zomerborrel in onze vestiging in Nunspeet niet door, daarom verrasten we onze Nunspeetse klanten met een heus borrelpakketje. In de herfst verwarmden we een groep klanten en leraren met een kopje thee en koekjes.

Onze collega’s ontvingen vlak voor hun zomervakanties ook een lekker pakketje, inclusief een strandbal. Gaaf om te zien waar ter wereld een VWC strandbal is geweest. Naast dat we leuke bijdrages aan onze klanten en collega’s cadeau gaven, stonden we ook klaar voor onze vertrouwde goede doelen. Daar blijven we aan doneren, ook met de speciale printeractie én met onze tijd.

Oog op de toekomst

Ondanks dat 2021 een uitdagend jaar was, waarin we hard moesten trekken, zijn we ons ook op de toekomst blijven richten. Voor ons, onze collega’s en onze klanten. We willen weer meer gaan genieten van de mooie projecten die we zien ontstaan. Want we zien wel degelijk dat de zaadjes die we planten – zowel in het zicht als achter de schermen – uit beginnen te komen. Alles wat we doen heeft effect. En daar worden we blij van! Zo zien steeds meer van onze klanten ons als een totaalleverancier. Eentje die als partner met ze mee kan denken. Dat is onze sterke kant, onze kracht.

Onze kracht zit in extra stappen zetten voor onze klanten, daarom volgen we de route naar de certificering van ISO 27001. De internationale norm ISO 27001 voor informatiebeveiliging is er om aan te tonen dat onze organisatie op een verantwoorde en vertrouwelijke wijze omgaat met informatie en zorgt voor afdoende geïmplementeerde beveiligingsmaatregelen. Dit is dus een proces van werken waarbij we een extra stukje beveiliging kunnen bieden aan onze klanten. In dit traject nemen we ook gelijk ISO 9001 mee, zodat we onze kwaliteit waarborgen door processen vast te leggen en gestandaardiseerd te werken. Dit gaat onze kwaliteit verbeteren!

Op naar een feestelijk jaar

We kijken uit naar 2022. Het jaar dat een klein feestje wordt door ons 30 jarig bestaan. Samen gaan we daar bij stil staan. We zijn trots dat we als tweede generatie aan het roer kunnen staan. Dat delen we ook met onze trouwe klanten. We houden jullie op de hoogte van de precieze ontwikkelingen, van het programma en andere activiteiten rondom ons feestjaar. Stiekem beginnen we al een beetje met ons feestjaar met een hint. Het geschenk dat we tijdens het einde van dit jaar al uitdelen, daar komen we op terug. Bewaar hem goed en gebruik hem tijdens ons feestjaar weer.

Loading: 2022

Waardering en dankbaarheid

We zijn dankbaar en trots op ons werk. We waarderen het enorm dat iedereen, ondanks de niet altijd gunstige huidige omstandigheden, iedere dag weer uit zijn bed komt en zijn beste beentje voorzet. Dat geeft ons een goed gevoel en vertrouwen. VWC’ers zijn weer allemaal in gezondheid en in leven aan het eind van het jaar aangekomen, daar zijn we erg dankbaar voor! Dankbaar voor alles wat is gegeven en gegund dit jaar. We zijn ons er bewust van dat we allemaal in afhankelijkheid leven en willen daarom een ieder persoonlijk gezondheid en succes wensen zowel privé als in je werk!

Na deze (korte) terugblik gaan we ook weer op weg naar nieuwe mogelijkheden. Voor nu sluiten we af met de wens voor gezegende feestdagen en een prachtig nieuw jaar vol mooie kansen.

Blog door: Erik & Klaas van Wendel | Directie


NB Ook dit jaar hebben we wat mooie en unieke cijfers op een rij gezet. Kijkt u met ons mee?

Het jaar 2021 van VWC in getallen

terug naar overzicht

VWC ICT & Telecom