Voor Batavia Stad Fashion Outlet heeft VWC Groep een speciaal platform gebouwd. Met dit platform kunnen klanten afspraken maken bij de winkels die aangesloten zijn bij Batavia Stad Fashion Outlet. Één platform voor alle 140 winkels, wel zo makkelijk voor de klanten en net zo prettig voor alle aangesloten winkels.
Voor de winkeliers maakte VWC het zo simpeler om afspraken bij te houden, zonder dat ondernemers zelf een systeem moesten ontwikkelen. Iedere aangesloten winkel ontving een eigen unieke url, waarop bedrijfsinformatie en overige zaken zichtbaar zijn. Daarnaast genereert het boekingsplatform een afsprakenoverzicht per winkel en ontvangt de winkelier automatisch een mail vanuit het platform met de informatie over een geboekt tijdslot. Dit neemt ook extra administratie uit handen, geen telefoontjes of briefjes aan de deur, wat in bijzondere tijden een fijne bijkomstigheid is. Een duidelijk platform, voor zowel klant als winkelier.
Op de foto: Scott Otte, Marketing Director bij Batavia Stad Fashion Outlet. Hij blikt terug op de start van de samenwerking. “Begin maart 2021, toen bekend werd dat de winkels weer op afspraak open mochten, werd ik benaderd door VWC. Zij hadden uwonlinewinkelstraat.nl ontwikkeld, waarop iedere winkel in Nederland zich kon aansluiten. Hiermee wilden ze het makkelijker maken voor klanten om een afspraak te maken en voor ondernemers administratie uit handen nemen. Dit was een interessant idee, dat concept wilde ik voor Batavia Stad Fashion Outlet. Op een eigen platform, voor alle 140 winkels bij ons.
Uiteraard zat er wel haast bij; we wilden zo snel mogelijk afspraken kunnen inplannen en weer openen. VWC heeft supersnel het idee omgezet en afgehandeld en zo ontstond bataviastadshopping.nl. Niet alleen heeft VWC dit snel opgepakt, ze waren ook de eerste in de markt die dit aanboden en hadden een flexibele houding. Wat wij voor ogen hadden, dat kon gebouwd worden door de softwareontwikkelaars. Het contact met iedereen was duidelijk, vlot en informeel. En liep er iets anders dan bedacht, dan wordt er altijd gedacht in oplossingen.
Dat is ook wat mij het meest heeft verrast: de snelheid van het meedenken in oplossingen en daarna het snelle aanpassen en doorvoeren van de plannen. VWC is echt van het pragmatisch handelen en houdt zich aan afspraken. Ons platform is gelanceerd in de tijden dat alleen winkelen op afspraak nodig was, maar het wordt nog steeds gebruikt. Zodat klanten zeker zijn van een plek in de winkel, ze geen wachttijden ervaren én personal shopping kunnen inplannen. Daarmee blijft het voor ons van meerwaarde.
Ben je opzoek naar een partij die jouw wensen kan vertalen naar een duidelijk platform, wat snel wordt opgezet en in ontwikkeling blijft: dan raad ik VWC zeker aan. En dit doe ik ook zeker aan de andere VIA Outlets.”
Lees ook de krantenartikelen uit De Stentor over VWC en Batavia Stad Fashion Outlet: