ICT simpel maken

We geven graag tips, staan klaar met kennis en zijn in voor een open en eerlijk gesprek. Alleen, hoe zorgen we er daarna voor dat jij echt het meeste uit de ICT kunt halen? Als partner wil VWC meerwaarde bieden voor jou en jouw organisatie. Om dat te kunnen doen zijn we met klanten in gesprek gegaan. Wat kunnen we nog toevoegen? Hoe kunnen we onze dienstverlening verbeteren?

Eerst zelf aan de slag

Om te beginnen maakten we daarvoor een whitepaper: ICT simpel maken. Met dit document in handen, heb je de basis om jouw IT-omgeving onder de loep te nemen in vijf stappen. Zoals het kijken naar duurzaamheid in apparaten, stellen van gerichte vragen en scenario’s uitwerken plus rollen van collega’s op papier zetten. Ook nemen we je mee in veilig(er) werken door processen aan te passen, waakzaam te zijn en offline beveiliging in het oog te houden.

Download de whitepaper

Direct aan de slag met jouw IT-omgeving? Direct mee aan de slag of later rustig doorlezen? Het kan beide, je downloadt ICT simpel maken met de 5 stappen via onderstaand formulier.
Contactgegevens(Vereist)
Contactgegevens(Vereist)

Klaas van Wendel belt een klant

Samen werken aan ICT

Naast bovenstaande onderwerpen, die organisaties zelf kunnen oppakken, kwamen we een ander struikelpunt tegen. We zien dat bedrijven losse (IT)diensten en abonnementen bij verschillende partijen hebben lopen. Vaak met de beste bedoelingen afgesloten, maar niet alles is meer up-to-date. Met als bijkomend nadeel dat jij en wij vaak ook geen overzicht meer hebben. We merkten ook, dat van ons wordt verwacht dat we meer ontzorging bieden en ICT taken uit handen nemen. En dat willen we ook graag voor je doen.

Vandaar dat we dachten: dat moet anders kunnen, veel gemakkelijker. Voor zowel jou als voor ons, zodat we twee klappen in één slaan. Het partnerschap dat we hebben/aangaan, tillen we naar het volgende level met onze Managed Service Partner (MSP) pakketten. Waarin we naast samenwerken, ook de kar voor je kunnen trekken en je geen zorgen meer hoeft te maken om de IT-omgeving. We creëren overzicht in de IT dienstverlening, we bundelen en schalen op en af waar nodig en voornamelijk maken we het gebruiksvriendelijker. Wat je daar in de praktijk van merkt? We gaan van reactief acteren op storingen naar proactief signaleren en daarmee storingen voorkomen.

Een shift maken

Het afgelopen jaar hebben wij gebruikt om te investeren: onze mensen zijn getraind en meerdere nieuwe tools zijn in gebruik genomen. Door deze ontwikkeling kunnen we op afstand proactief bezig zijn met de IT van jouw organisatie. Ook kunnen de tools onderling ‘praten’ waardoor we patronen herkennen. We kunnen daardoor monitoren waar problemen lijken te ontstaan en daar vooraf al op inspelen.

Daarin is de (ICT) behoefte voor iedere ondernemer anders. De een moet nu en direct geholpen worden omdat anders de fabriek niet door kan, de andere kan met alleen een zakelijke telefonieverbinding verder blijven werken. Hoe snel we aan de slag gaan en de mate van ondersteuning en advies leggen we samen vast door middel van een pakket. Reactief is bij ons uitlopend, omdat we van mening zijn dat we daarmee niet samen aan de IT kunnen werken zoals we het graag voor ons zien. Wij adviseren voor monitoring en proactief beleid.

Je krijgt nog steeds de service die je van ons gewend bent. De eisen van diverse systemen en processen zullen we verhogen en wat dit is leggen we vast. Hiermee zal er op sommige vlakken wel of niet direct wat veranderen. Doordat er meer duidelijkheid ontstaat weet je beter waar we je aan toe ben en wat de verwachting is.

Support aan het werk

Van opvallen tot uitvoeren

Merken we op dat de werkplekken in een bepaalde hoek van het gebouw traag zijn? Dat kan een netwerkissue zijn en gaan we controleren, nog voordat je bij ons een melding plaatst. Het kan ook zijn dat het (ver)oudere apparaten zijn waarvan de schijven aan het vol lopen zijn. Voor nu wellicht nog acceptabel, maar er moet wel wat aan gebeuren. Dat kunnen we op afstand en ook daar merk je weinig van. En door direct met een oplossing te komen, ga je er in de toekomst ook niets van merken en blijft alles werken zoals je gewoon bent.

Daarvoor zetten we maatwerk in en gaan we voor kwaliteit. Dit verhoogt de productiviteit en geeft voorspelbare kosten. Ook zijn we goed bereikbaar en zorgen we ervoor dat je van één telefoonnummer gebruik kunt maken. Zodat je altijd de juiste VWC’er aan de lijn krijgt.

Laat de techniek het werk doen

Niet alleen voeren we taken uit waar je niets van merkt. Altijd zullen we in gesprek blijven. We zijn doeners én denkers; echte probleemoplossers. Neem ons mee in de wensen, plannen en behoeftes. Dan stippelen we samen uit hoe de techniek voor jou kan werken. Als totaalleverancier zijn we gewend om verder te kijken. Daarin gaan we verder dan de ‘normale’ route. Wil je tijdwinst bereiken met jouw IT? Dan kijken we waar de best passende oplossing inzit. We kijken naar de software en devices, maar ook naar de printer. Want beide kunnen een oorzaak van een (toekomstig) probleem zijn. De rapportages van de IT omgeving helpen hier concreet bij en geven duidelijke inzichten. Hoeveel downtime kan de organisatie hebben, voordat het werk in gevaar komt? Welke maatregelen worden er nu genomen om dat te voorkomen en is dit veilig? En pas als we tot de kern zijn, gaan we met je in overleg wat voor jou de juiste (strategische) weg is om vooruit te komen.

Dylan werkt bij de patchkast

Wij weten wat werkt voor jouw organisatie. Weten wat we voor jou kunnen doen? Laat je gegevens achter via onderstaand formulier en we nemen contact met je op. Zo zorgen we samen voor de best passende oplossing en dat ICT werkt voor jou!

Ja, ik wil graag meer informatie

over hoe ik aan de slag kan met mijn IT-omgeving en hoe Managed Service Partner van VWC werkt
Contactgegevens(Vereist)
Contactgegevens(Vereist)
Ik wil graag
bellen met vaste telefoon

Liever meteen contact met een van onze medewerkers? Bel dan naar 038 385 24 00.

Onze mensen van ICT. Laagdrempelig en korte lijnen.
Array